Jutt kiiruse mõõtmisest
tsitaat:
Mobiilsed kiirusekaamerad....
Taoline kaamera heidab välja kaks kiirt: ühe otse kontrollitava sõiduki pihta ja teise kusagile maantee peale. Nii, kuidas sõiduk kaamerale läheneb, seda väiksemaks muutub nende kahe kiire vaheline nurk ja patu tuvastamine saabki võimalikuks. Sellise mõõtmisviisi alust kutsutakse ka Doppleri efektiks ning õiged tulemused tagab tavaline trigonomeetria.
jee, Dopleri efekt
Vaadake siis, lapsed, et te ei usu õpside poolt aetavat kägu Dopleri efektist
(vikipeedia on muidugi täielikult saatanast)
jätkub:
Statsionaarsed kaamerad
Väljamaal on kombeks nende ohutuskaamerate korpused erksalt nähtavaks värvida – reeglina oranžiks või kollaseks. Meie peame leppima hallide kastidega, mis me maa hõbehallis atmosfääris naljalt silma ei paistagi. Nii et nende korralekutsuv funktsioon on selles tugevasti alakasutatud.
Statsionaarsed kaamerad kasutavad kiiruse mõõtmiseks teekattesse paigaldatud piesoelektrilisi detektoreid ehk lihtsalt peenikesi traate, mida on maantees kaks komplekti. Kui nende mõlema ületamiseks kulub sõidukil kahtlaselt vähe aega, käibki kaameras klõps ning pilt talletatakse kõvakettale. Ja nende kaamerate eest põgenemiseks ei aita ka eessõitjale nö. päris kukile ronimine. Kaamerakastid ei vaata teele otse, vaid paiknevad nurga all, mistõttu osutub auto numbrimärgi tuvastamine võimalikuks igas olukorras.
õu jee, piesoefekt
Siin on ka kastid hallid :) Ja kastid on ikka hästi näha, sest need on üldjuhul kahe sõidusuunavahelisel alal. Mõnikord ka üle tee ulatuvatel "märgihoidjatel". Pildist pääseb, kui kasti nähes kiiruse maha pidurdad, sest see pildistab Sind selja tagant.
VastaKustuta