reede, 28. oktoober 2011

Kalevipoegadest

Ma loen küll harva igasuguseid delfide jm kommentaare, aga seekord sai erand tehtud
Kirjutis REPORTAAŽ: Kuidas Eesti ehitajatest Kalevipojad Soomest koju tulevad
Mõned kommentaarid:

jubee
22.10.2011 11:06
Nimetagem asju õigete nimedega - need kalevipojad on lihtsalt Soomlastelt töö ära võtjad! Mis te tõesti arvate, et tavaline soomlane tahab siia mingeid tüüpe kes on odava raha eest nõus ära tegema tööd. Jah, eestlase jaoks on see SUUR RAHA, aga Soomlane peab oma elu elama kahjuks kallimalt. See soomes käimine on ajutine nähtus. Ja Eesti riiki pole mõtet küll süüdsitada, sest ega Soome riik ki ei maksa enda taskust neid hüvesid, vaid teiste kaasmaalaste taskust. Riigil endal ei ole mingit raha.



Kirjavikatele tähelepanu pööramata: "odava raha eest ..." - meie boss on püüdnud leida soomlastest töölisi, tulemusteta. Tahavad liiga palju palka. Olen mõne kundega antud teemal vestelnud: arvatakse, et ebaõiglane eestlastele vähem maksta jne. Niipea kui ma küsin, et kas ta sooviks näiteks antud töö eest 50 raha rohkem maksta, jutt ebaõiglusest lõpeb (NB mul on meie firma finantsseisust hea ülevaade, nii et megakasumeid boss tasku ei topi).
Teisipäeval ostis firma mulle uue tööriista ~ 4900 EUR. Kardan, et see vananeks enne, kui Eestis ära tasuks.
....
22.10.2011 11:08
Mitte Soome riik ei anna teile seal tööd, vaid sealsed ettevõtjad, kes on loonud firma ja töökohad. Haiglad on ka sisuliselt eraettevõtted. Tööd annab riik vaid ametnikele, aga selleks pead olema kodanik. seega, ärge sarjake Eesti riiki, vaid estlasi, kes ei suuda ettevõtteid luua ja oma kaupa välisturgudele müüa.





  
Njah, ma näiteks töötan sellisel alal, kus "välisturgudega" tegemist pole, ehk teenuse osutamine.
Rehkendasime kord, et oma firmaga (4 eestlasest töötajat) rahuldaksime kogu Eesti tarbe vastava teenuse järele vabalt ära. Ainult: keegi ei ole nõus selle teenuse eest niipalju maksma, et see rentaabel oleks. On selliseid firmasid Eestis, aga kõrvalharuna pood vms.


lauaviin
22.10.2011 11:25
olen enda palga põhjal arvutanud...kui töötaksin eestis siis kui palju makse eesti riigile maksaksin ja praeguse variandi puhul välismaal töötades ja enamuse palga eestis kodus olles kulutades...käibemaksu ja aktsiisi näol saab eesti riik mitusada eurot  rohkem maksusid. niisiis eesti riigi jaoks olen välismaal töötades kasulikum....kummaliselt paradoksaalne aga nii see on. 



nii see on

njah
23.10.2011 15:03
Mingi eesti panga noor tegelane youtube videos mõnitab praktiliselt neid tüüpe kes soomes töötavad ja poeb mingitele suvalistele välismaalastele.Ütles ,et ongi parem,et nad soomes,sest nad vähe haritud.Ja hea haridusega elab eestis normaalselt ära








 "eesti panga noor tegelane" peab silmas Eestit ehk Tallinna. Teises Eestis pole mu kõrgemast haridusest suurt kasu. Rehkendasin kunagi, et Talnas tööl käimine on lõppkokkuvõttes kahjumlikum (päris hea pakkumine oli olemas). Maksa teist korterit, teist autot ...

xxx
23.10.2011 16:05
... Aga olen üldiselt nõus ühe varasema kommenteerijaga - seda, et see ajalehte lugev viisakas mees võiks ka eesti ehitaja olla, sellele ei mõtle keegi. 


Mühüh: mingi Tallinki  Buffetis einestav tüüp, kes Iltasanomat loeb, võin vabalt mina olla :)

Olgu veel lisatud, et viina-õlut Soome ei vea; koju tassin kohvi, sest Eestis müüdava Presidendi ja Kulta-Katriina sisse segatakse lubamatult palju solki.
Oma desinfitseerivad vedelikud ostan Alkost, täna sai selline toodud:

0 arvamust:

Postita kommentaar