pühapäev, 8. juuli 2007

Elu Soomes

Heietan mõtet teha üks viisaastak tööd Soomes - miski pinsilisa kunagi + muud hüved.
Kuna siinkandis vist paremat kohta pole ning käia Tallinnas või Helsinkis - pole eriti suurt vahet.
Miks ma seda posti aga kirjutan, on huvi teada saada, kuidas ja kas sealpool lahte toimib korterite käest-kätte üürimine. Nettiasunto.com aeg-ajalt näitab mingeid 500-euroseid kortereid, tavaliselt küsitakse veel rohkem. Või on mingeid portaale, mida ma leidnud ei ole?
Siit palve "kohalikele": Tiia, Yleislääkäri, Larko, veel keegi? - kui oskate antud teemat kommenteerida, tänan ette.

Muidugi on ka üks võimalik oht: soomlase umbusklikkus eestlaste suhtes. Keegi omamaine opiskelijatyttö võetaks vast korterisse küll, aga miski mahviapesast Eestist pärit tegelane - brrr.
Meenub, kui ma kunagi ammuuu ostsin endale Soomest auto. Kõik oli normaalne seni, kuni luovutuspaperite täitmisel selgus, et ma Eestist olen. Kibekähku toodi toast valge paber, kuhu kirjutati umbes selline steitment, et alates sellest kuupäevast sellest kellaajast läheb kõik vastutus ja midaiganesveel üle minule ja paluti alla kirjutada. Kollase ajakirjanduse ajupesu, ütleks ma.
Tjah, nii et ...

11 kommentaari:

  1. no põhimõtteliselt käest kätte ehk eraisikult eraisikule üüritakse ikka. tavaliselt nõutakse 2 kuu üüri ettemaksu.
    vaata kohalikke lehti, helsingin sanomat jne.
    siis on veel portaale: www. oikotie.com
    www.asuntohelppi.fi
    http://www.asuntopalsta.fi/
    www.keltainenporssi.fi
    www.asuntoilmoitukset.com
    www.etuovi.com

    suurem osa inimesi siiski üürib "kiinteistövälittäjän" e maakleri kaudu.

    töö leiab :www. mol.fi
    www.monster.fi
    www.eniro.fi

    eduparemat! :)

    VastaKustuta
  2. Minu meelest etuovi.com on parim, isa sain oma praeguse uue korteri just selle portaali kaudu. Sealsete korterite eest reeglina tahetakse vaid 1 kuu yyri tagatiseks, selles m6ttes ka soodne. Umbusaldus välismaalaste suhtes on t6epoolest suur! Ise ma alustan yyriteemalisi vestlusi alati lausega "Olen arst...", see sulatab koheselt jää. Mina ise soovitaksin sul panna kusagile kohalikku kobrulehte (sommid loevad neid usinalt!) kuulutus: "Selline ja selline noor mees otsib korterit(r6hutada positiivseid omadusi - et oled tööl käiv inimene, pole lapsi, ei suitseta, pole koduloomi- juhul kui m6ni nendest sinu kohta käib ;-)). Sedasi saab päris häid pakkumisi - otse omanikelt siis, ilma maaklerita.Kui kuulutuses ytled välja, et oled Eestist, siis jääb see n6me asi ka ära, et aktsenti kuuldes venib yyrnikuotsija nägu pikaks. Helistavad ainult need, kes usuvad ka muude rahvuste maksuv6imelisusse. Minu ex sai ka korteri samal moel - kinnisvarabyroodes p6rkas ta kogu aeg vastu venitamiste ja äraytlemiste myyri... Aga kõige odavam korter (s6ltuvalt muidugi piirkonnast) ilmselt on 350 eurot, keskmiselt 400-450, ma ei usu et sellest suurt odavamat leiab. Mina ise elan näiteks ridaelamus, kus on oma saun, 6u jne. Sellise luksuse eest pole 500 eurikut kuus sugugi palju...
    Aga t6esti, j6udu ja edu! Varsti saame Soomes blogijate kokkutulekuid hakata pidama, h6ikas Kader just minu selja tagant ;-)

    VastaKustuta
  3. Eelkõnelejad juba kõige targemad praktilised vihjed välja hõiskasidki. Vabaturul ei peaks ma rahvuslikke eelarvamusi enam praegusel ajal väga suureks probleemiks. Eks turg ikka arvestab soliidsust ja maksujõudu.

    Alle 350 € (ja hea kui sellegi) eest Helsingi kandis küll vabalt turult eluasemet ei soeta. Sellise raha eest võiks ehk munitsipaalelamus ühetoalise kätte saada, kuid reeglite kohaselt peab selleks juba aastaid Helsingis elama. Ise maksan veidi alla 300 € 32-ruudulise ühetoalise korteri eest.

    Arstiproua ettepanek blogijate kokkutuleku kohta on muuseas väga hea. Kes tahab korraldamise enda peale võtta?

    VastaKustuta
  4. Nii, edu muidugi. Unustasin, raisk, eelpool soovimast. :-)

    VastaKustuta
  5. Hääde soovide eest aitähh!
    Enamik linke oli mul vist leitud/läbi uuritud. Huvitav: tuloraja ja varallisuusraja kohta oli ka netis infot, aga mitmeaastase eelneva kohapeal elamise kohta ei torganud miskit märget silma.
    Ega Soomes vist pole sellist kohta nagu meie Elektrooniline Riigi Teataja? Neid Soome seadusi/määrusi on krdima raske leida.

    Peab vist ära proovima Hesari kuulutuse.

    Aga üks töökoht on olemas, juba mitu aastat pommitavad, et tule ja tule.

    VastaKustuta
  6. Äkki saaks see kindel tööandja Sulle korteri otsimisel abiks olla? Seegi päris tavaline kui töötajat väga tahetakse.

    Riigi (Nelli) Teatajat siit naljalt ei leia. Bürokraatidel kukuks söömahammas maha kui rahval oleks seaduste ja määruste kohta operatiivinfot. Näiteks see Helsingi munitsipaalkorterite saamise kord pole just ametlikult salastatud, kuid pead ise teadma seda küsida. Kusjuures pead oskama väga detailseid küsimusi esitada, sest nad vastavad ainult just sellele, mida küsitakse.

    VastaKustuta
  7. See tööandja poolt korteri otsimise idee on ka jah hea, selle ma unustasin! Vastupidiselt Eestile on jah täiesti normaalne, et tööandja aitab koretri leida. Mulle ka haiglast pakuti seda varianti (eks nad ka moosisid mind tööle), aga ma leidsin ise kiiremini ja parema, kui ilmselt sealtkaudu oleks saanud.


    Blogijate kokkutuleku koha pealt v6in esimese ürituse korraldamisohjad meelsasti enda kätte v6tta. Lisaks sellele, et ma olen suur organisaator, tundub mulle, et minu elamine on selleks igati sobilik koht - olemas nii sise kui välisruumid + saun. Vahetus läheduses uimaranta + suusarada. Hesarist on muidugi oma 100 km, aga kes siis ikka suve/talvelaagreid pealinnas korraldab! Samas võiks ikka jõudu mööda kodueestlasi ka kaasata...

    VastaKustuta
  8. Tööandja muidugi, aga oleks viisakas ju "kodutöö" enne ära teha. Seda ma siin püüangi.
    Tema muide pakub ühte tuba kahetoalisest korterist, aga ma tahaks omaette elamist.

    VastaKustuta
  9. Arusaadav muidugi, et tahad omaette elada kui juba viieks aastaks plaani pead. Korteri jagamist võiks halvimal juhul üsna ajutiselt kaaluda, kuid ajutistel lahendustel on kahjuks kaldumus püsivateks jääda.

    Pettari, minu teada siin rongid ikka käivad. :-) Võiks ehk seda üritust ka Soome Eestlaste Liidu ajaveebis promoda.

    VastaKustuta
  10. Nojah, pärast 3 aastat Nõo RG ühikas, keeldusin ka mina edaspidises elus kategooriliselt ühiselu kõikidest avaldumisvormidest...


    Aga võimaliku kokkutuleku toimumise arutelu koha pealt võiksime nyyd tõepoolest kusagile mujale blogiruumi siirduda, näiteks minu kodukale - ma panen lähijal vastavasisulise postituse. Muidu kirjutame siin ebateemakohast juttu...

    VastaKustuta