NB! Järgnevat saab rakendada juhul, kui oled ise firma omanik või nimetatu(te)ga heades suhetes.
Kui liisingut-kaskot maksab eraisik, lisandub maksele tulumaks, sotsmaks ning töötukindlustus, kokku ~71%. Ehk: töötajale ja tööandjale kokku läheb asi 71% kallimaks.
Kui maksab firma (ja autot kasutab firma töötaja omaks tarbeks), lisandub erisoodustusmaks ~1700 krooni. Seega on murdepunkt seal, kus 71% liisingust+kaskost ületab 1700 krooni ehk liising+kasko ~2500 krooni.
Enamiku uute autode puhul on kuumakse tunduvalt suurem, nii et ...
250000 raha maksva auto puhul on igakuine võit ca 1000 krooni, 350000 maksva pilli puhul juba ca 2300 krooni. Ja puhta legaalne kulude kokkuhoiu viis.
(Muidugi saab viitsimise ja vajaliku luuleanni olemasolul ka seda 1700 krooni maksmist vältida ning siis pole üldse midagi arvutada, aga valetada pole ilus.)
P.S. ühelt poolt sissemaksest ja teiselt poolt mahaarvatavast käibekast ma siinkohal ei räägi.
Kui ma millegiga puusse panin, paluks lahkesti parandada.
0 arvamust:
Postita kommentaar