Kirjutis vedeles mustandina, kuni lugesin Kristjani kirjutist Liiklejate automaatkontroll versus liikluspolitsei. Kuulasin sama saadet ja tekkisid kah mõned asjaga seotud mõtted.
Ideest endast: ma ei usu, et see teoks saab. Mille iganes inimene on leiutanud, selle vastu ka inimene rohu leiab. Raskemaks läheb muidugi juhul, kui kõik Eesti automüügifirmad saavad kohustuse lasta juba tehases miski junn katusele monteerida.
Aga seni, kuni sulle armatuurlauale miski vidin topitakse - ...
Ja enne, kui sellist mõtet üldse realiseerima hakata, tuleks korda (loe: üheselt mõistetavaks) teha meie liikluseeskiri ja kord majja seada liikluskorralduses.
Meie liikluse peamiseks hädaks on defineeritud kihutamine. Samas kultiveerivad kiiruspiirangutele vilistamise mentaliteeti mõttetud piirangumärgid, mille "parimateks" esindajateks on homse pindamise puhuks juba täna õhtul teepeenrasse taotud 70/50/30. Mõni paigaldaja keerab nad alul näoga metsa poole, aga see punt, kes meie kandis oma tööd tegi, pani juba eelmise päeva pärastlõunal märgid paika. Ja loomulikult õhtused töölt koju sõitjad, nähes tee ääres parkivaid pindamismasinaid, ignoreerisid neid idiootseid märke.
Minu kodulinnas on ca poolekilomeetrine lõik, kus võiks väljaspool supelhooaega vabalt ka 70-ga sõita (kunagi oligi seal aasta läbi 70 lubatud). Viimastel nädalatel on nimetatud lõigu ühes otsas korduvalt tegeldud kiiruse mõõtmisega (ja loomulikult on ka "saaki"). Olgu öeldud, et selle teelõigu ühest otsast teise ei näe, küll näeb mõlemast otsast keskele. Üks loogika ütleb, et kui mundrimeestel oleks soov liiklust ohutuks muuta, peaks nad seisma seal "keskel", kust nad hästi näha on; ning korras nägemisega ja korralikud autojuhid sõidavad 50-ga. Kuna nad aga hiilisid seal kus nad olid, ei ole ka nende meelest miskit probleemi, kui seal üle 50 sõidetaks; aga kuna plaan (riigieelarve) tahab täitmist, siis ...
Liikluseeskirjast ma ei hakka rääkimagi: ega Inderk Zirk ilmaasjata oma praegust ametit valinud.
0 arvamust:
Postita kommentaar