reede, 16. november 2007

Töörabamine

On nimetatud tegevus mõttekas?
Kas mõttekus sõltub rabaja vajadustest-väärtushinnangutest-millestiganes?
Või on üldse mõttetu?
Mõne arvates kindlasti mõttetu seetõttu, et sest riik PEAB nende arvates pakkuma mõnusat äraolemist ka neile, kes ise suurt liigutada ei viitsi.

Mina ausalt öeldes kah ei viitsi enam suurt rabeleda. Või tegelikult ehk viitsiks kah - soodsate tingimuste kokkulangemise korral, s.t. töökoht kodust mitte üle 10 km kaugusel ja õpitud või sellega seotud erialal korraliku tasu eest.
Praegu töötan ... krtteab kellena: ekspert - müügi- ja ostujuht - laotööline-transamees, "mikrotukihenkilö" (vt. ka seda) jne.
Esmaspäeval tuleb lips ära triikida ja teisipäeval Prahasse messile lennata tarnijatega suhteid soojendama. Nimelt on ida-euroopa töösturitel kombeks oma heal järjel olevad firmad sakslastele (ntx. AEG-le ) maha müüa ning siis tuleb uutele omanikele uuesti seletama hakata, et su firma pole kaamel.
(Ühel selliselt mahamüüdud firmal oli vahepeal päris raske: iga kahe nädala tagant saadeti Saksamaalt uus jupijumal, kellel oli eelmistest kolleegidest hoopis erinev nägemus. Paari aastaga sai emafirma siiski aru, et nii ei lähe, ning nüüd pidi sealt juba arvestatavat toodangut tulema.)
[keeleminutid] Ja tšehhide-slovakkide english on jubeda aktsendiga. [/keeleminutid]

Kunagi fantaseeritud Soome tööleminek jääb vist ikka ära. Esiteks olen piisavalt laisk normaalset kohta otsima; teiseks poleks tõenäoliselt norm. palga pakkuja huvitatud tegelasest, kes tahab iga kuu nädal vabaks saada. Ja see tüüp, kes mind sinna pidevalt kutsub ning selle vaba nädalaga nõus on pakub palka, mis (kõiki lisakulusid maha arvates puhtalt kätte) on ainult 2X siinne palk. Vat 3X puhul juba mõtleks.

Ja boonusena eelnevaga appsaluutselt mitteseotud lugu:

7 kommentaari:

  1. Tule meile arstiks, jube "pula" on...;-)
    Aga tegelt jah, see kahekordne palk ilmselt ennast ei õigusta, kui arvestada mis on siinsed üüri- ja toiduhinnad. No mina näiteks ei suudaks Eestist kaasavõetud purgimakaronidest toituda...

    VastaKustuta
  2. See kahekordne siiski arvestab kõiki hinnavahesid, kojusõite jms.
    Kui siinne palk oleks 50000, siis kõlbaks ka kahekordne. Aga vat ei ole.
    Toitumise koha pealt sama siin: pidevalt praekardulaid lihakonserviga - brrr. Aga tean selliseid tegelasi, kes seal kuude viisi nii toituvad.

    VastaKustuta
  3. Soomes on veel see pisike tore nüanss, et nagunii võetakse sul raha käest ära ja jagatakse töötutele laiali, nii et vahet pole mis su brutopalga number on.
    Ja raha ei piisa kah nagunii kunagi, olgu või viiekordne. Kui ma sain 2000 krooni kuus, siis ma olin 500 krooni kellegile pidevalt võlgu. Nüüd kui ma saan vähe rohkem, olen mõnisada tuhat võlgu.

    VastaKustuta
  4. Tegel't on veel võimalus, kuidas raha vaestele ei jagata.
    Luua Eestis miski usaldusühing (kompanjon peab olema) ning teha Soomes alltöövõttu. Kasseerida sealt kogu papp, mis ta muidu palga+maksudena riigile maksaks. Sealsel tööandjal ei peaks midagi selle vastu olema - tal hulga vähem paberimäärimist. Sõidupiletid on seega lähetuskulu, samuti nagu päevarahadki, samuti elamispinna üür.
    Üks nüanss veel - võib rahus oma katerpilleriga seal ringi kärutada.

    VastaKustuta
  5. vigade parandus - palka ikka riigile ei maksa

    VastaKustuta
  6. Oehh, ma ju olin pool aastat sedasi miski eesti-soome sahker-mahker firma all tööl. Puumedi. No nemad muidugi sahkerdasid kõik rahad endale. Mina pidin ikka maksud Soome maksma (nüüd on miski uus seadus ka toonasega võrreldes, et kohe tuleb Soome maksama hakata, pole seda 6 kuud enam). Aga ma saan aru, et sa mõtled praegu nac teistmoodi värki, mis pole sugugi paha idee... Tea, kas selleks kompanjonkiks võib iga suvaline koll olla?

    VastaKustuta
  7. Põhimõtteliselt küll. Bussipeatuses/poe taga 10-voldist õltsi libistavat tüüpi siiski ei soovitaks.

    VastaKustuta