laupäev, 28. juuli 2007

Turvalisem pangakaart

Hansapank annab internetipanga kaudu teada, et nad on uuendamas mu deebetkaarti. Kehtivusaega on praegusel muide küllaga.
Kahtlustan, et nad soovivad mulle kiibiga kaardi anda - nende ja ka paljude teiste arust hulga turvalisem.
Mina nii ei arva. Praegu annan ma poes makstes allkirja. Ja kui mult kaart pihta pannakse ning sellega tehinguid tehakse, saan ma vähemalt teoreetiliselt tolle müüja käest raha tagasi nõuda, kuna allkiri ei ole minu oma. Kiipkaardiga makstes toksid aga avalikult oma PIN-koodi poe terminali. Kui õnnestub seda pealt vaadata ja pärast kaart sisse vehkida - tee, mis tahad. Kaasa arvatud nüanss, et müüja kaarti ei näe - Juku võib vabalt Juula kaardiga maksta.
Kusjuures - vanasti olid PINi sisestamise klaverid "põskedega", mis vähemalt mingil määral spioneerimist raskendasid. Uuematel seda "puudust" ei ole.

Üks hea omadus kiipkaardil muidugi on - kopeerida hulga raskem, kui mitte võimatu.

0 arvamust:

Postita kommentaar