kolmapäev, 11. juuli 2007

Usenet versus blog

Ma olen siiamaani tänulik Eesti Telefoni itimehele, kes 10 aastat tagasi mulle arvutit paika pannes näitas kätte, et siin on e-mail ja siin on njuusgrupid - vaata, ehk leiad miskit huvitavat. (Enne seda oli mu eelmises töökohas ainus välisühendus pangaga otse läbi modemi.)

Usenet tollal "õitses". Praeguseks on ta Eestis peaaegu surnud, sest ISP-d ei pea seda oluliseks (Eesti Telefoni tootejuhi 6 aastat tagasi öeldud sõnade järgi oli see juba siis kolmandajärguline nähtus). Miks news.estpak.ee üldse tollal toimis - tõenäoliselt selle tõttu, et mõned adminnid (ntx. K-A K) seal ka ise sõna võtsid. Mingil ajal hakkas levima trend, et teiste ISP-de kundesid enam oma news-serverile ligi ei lastud. Viimasena andis laiemale üldsusele kinga (ehk "kannatas neid välja") news.ut.ee. Ja see oli juba ikaldus, sest news.estpak.ee-sse osad postitused ei jõudnud, nii et võisid lugeda vastuseid nähtamatutele sõnavõttudele.

Miks see teema üldse?
Nimelt ma ei tea, kuidas erinevad blogijad oma postituste ja kommentaaride "käekäiku" jälgivad. Nii tahaks mõne käest miskit üle küsida, aga ei tea, kas ta ei loegi mu küsimust või lihtsalt ignoreerib. Usenetis oli kõik kõigile nähtav.

Mitte et blogosfääril omasid võlusid ei oleks ...

2 kommentaari:

  1. mina kasutan oma blogis näiteks võimalust et sissekande komm lendab otsapidi mulle mailile, seega saan vajadusel minna ja vastata :) blogger.com pakub igatahes sellist võimalust :D

    VastaKustuta
  2. Mina kah.
    Ma pidasin silmas teiste blogidesse jäetud kommentaaride "käekäiku".
    Keegi nagu kunagi mainis oma blogis sellist pluginat vms, aga ei leia enam üles. Ja ei leia ka sobivaid guugeldamise võtmesõnu :-(

    VastaKustuta